2013-05-17

VARTA samarbetar med miljöorganisationen Håll Sverige Rent

VARTA sponsrar miljöorganisationen Håll Sverige Rent och deras arbete med Grön Flagg för skolor och förskolor. 2013 startade ett samarbete för att lära skolbarn om miljö och återvinning.

I Batteriskolan lär sig skolbarn från årskurs F till 6 om batterier; vad de består av, var de finns, hur och varför man ska återvinna dem. Batterijakten går av stapeln i mars 2014 och då uppmanas alla 4:e klassare i Sverige att ge sig ut och samla så mycket batterier de kan för att vinna fina priser. Läs mer på batteriskolan.se.

Om VARTA Consumer Batteries GmbH & Co. KGaA

VARTA Consumer Batteries GmbH & Co. KGaA är en del av Spectrum Brands Holdings, ett globalt och diversifierat konsumentproduktföretag och en ledande leverantör av konsumentbatterier, rakningsprodukter, små hushållsapparater, speciella husdjursleveranser, gräsmatta och trädgårdsprodukter och autoomsorg Produkter. Spectrum Brands Holdings genererar en årsomsättning på cirka 5,04 miljarder dollar och har totalt 15 700 anställda. VARTA Consumer Batteries är en europeisk marknadsledare för innovativa högkvalitativa batterier, laddningsbara batterier, laddare och lampor. Styrs från sitt europeiska huvudkontor i Frankfurt am Main, Tyskland, genererar en årlig omsättning på cirka 275 miljoner euro. Det tyska försäljningsbolaget är baserat i Ellwangen. Tack vare sina kraftfulla produktidéer, utvecklade på grundval av över 125 års erfarenhet, är VARTA Consumer en ständig drivkraft för mobilenergimarknaden. Bredvid sina innovativa möjligheter gör bredden, kvaliteten och designen i sitt sortiment VARTA en unik kraft på marknaden. Intensivt fokus på konsumenternas livsstil och nära samarbete med återförsäljare är hemligheten för en framgångsrik produktmix. Detta gör det möjligt för VARTA Consumer att reagera snabbt och flexibelt på de senaste konsumenttrenderna och erbjuda den dynamiska marknaden för snabbflyttande konsumentvaror (FMCG) med optimala energilösningar.

Kontakta PR-byrå

VARTA AG