Vi använder cookies för att din upplevelse av vår hemsida ska bli så bra som möjligt. Genom att surfa vidare accepterar du att vi använder cookies.
Tillåt cookies Stäng av cookies
Vår policy för cookies
Slå på cookies för att få en bättre hemsideupplevelse. Tillåt cookies Vår policy för cookies

VI KOMMER ATT HJÄLPA DIG KOMMA I FORM!

VI KOMMER ATT HJÄLPA DIG KOMMA I FORM!

Fitness är nu populärt! Funktionell fitness och HIT (hög intensitetsträning), som utarbetar flera grupper av muskler samtidigt och du behöver inte ett gym, detta är trenderna som alla pratar om. VARTA visar dig tre populära funktionella träningsprogram och har rätt batterier och Powerpacks till förfogande för bra träningsredskap på din väg för att komma till formen du strävar efter.

Freeletics

Freeletics fokuserar på burpees, squats, sit-ups och andra övningar för att du ska kunna träna utan utrustning eller vikter. En app som visar övningarna och ger dig information om reps ersätter en personlig tränare. Appen låter dig också mäta dig mot andra idrottare över hela världen och ger dig chansen att kommunicera med dem. Som ett resultat är en fulladdad mobiltelefon ett måste för en lyckad träning. Rädd att din telefons batteri inte kommer att ha tillräckligt med juice för att få dig igenom din Freeletics-session? Koppla sedan in telefonen till en VARTA Powerpack innan du får en extra energispark.

CrossFit

CrossFit bygger också på att du använder din egen kroppsvikt för att träna, men även lägger till skivstänger, medicinbollar och kettlebells till mixen. Träningsprogrammet kombinerar viktliftning, streetworkout, gymnastik och en slags bana. Denna form av övning härstammar i militären, vilket innebär att CrossFit-tränare också tar en instruktörliknande inställning till hur de lär ut sina kurser. Med hjärtfrekvensmätare kan du hålla ögonen på din puls och hjälper till att göra träningen särskilt effektiv. VARTA har rätt knappceller för din klocka eller bröstband.

Tabata

Denna träning tar bara fyra minuter att göra, vilket gör det perfekt för alla som inte har tid på en lång träning på gymmet. Tror du det blir lätt? Tänk om! Tabata växlar mellan stress och avkopplingsfaser på extremt kort tid. Åtta 20 sekunders högintensiva övningar följs av 10 sekunder återhämtningstid. Det ger totalt upp till fyra minuter. Klassiska Tabata övningar inkluderar hopprep, höga knän springning, squats, push-ups och plankan. För denna typ av träning behöver du ett stoppur, som vanligen drivs av AAA-batterier eller knappceller.

Med dessa träningsprogram som vägledning för dig finns det inget som hindrar dig från att komma in i ditt livs bästa form. VARTA önskar er alla en bra träning!